3 mituri in bodybuilding

Mituri bodybuilding

Puteti pune mai multa masa musculara decat un culturist, doar va dura mai mult

In pofida a ceea ce spun multe dintre revistele cunoscute din domeniu, majoritatea culturistilor utilizeaza fie steroizi, fie combinatii de alte medicamente cu efecte imediate asupra cresterii masei musculare. Fara manipularea hormonilor, pur si simplu nu este posibil ca o persoana sa obtina acel grad de musculatura, pielea subtire si capacitatea continua de a se expune la efort prelungit. Pentru a-ti schimba opinia, numerosi producatori de suplimente iti vor afirma contrariul. Totusi, fara steroizi anabolizanti este aproape imposibil sa depasesti performantele unui culturist.

Cu toate acestea, nu trebuie sa renunti. Folosind principii cunoscute si testate pentru antrenamente, odihnindu-te suficient si apeland la o dieta bogata in nutrienti vei reusi sa faci schimbari incredibile in fizicul tau. Circuitul competitiv al culturismului poate sa nu fie viitorul tau daca nu intentionezi sa folosesti steroizi, insa cu mult efort iti poti construi un fizic care castiga respectul celor din jur. Asadar, silueta la care ai visat este cu siguranta realizabila.

Pentru a obtine o musculatura de invidiat este nevoie de o dieta supercalorica

Ei bine, este adevarat. Vei fi foarte mare daca vei adopta o dieta bogata in calorii, insa nu intr-un mod pozitiv. Cu toate acestea, daca sunteti unul dintre putinii oameni cu un metabolism deosebit de rapid, astfel incat sa ardeti aceste calorii inainte ca ele sa se depuna sub forma grasamilor, atunci puteti miza pe aceasta varianta. Din pacate, studiile demonstreaza faptul ca, la majoritatea oamenilor, aproximativ 65% din noile castiguri cauzate de dietele bogate in calorii constau in grasimi.

Din restul de 35%, aproximativ 15% consta in cresterea volumului fluidului intracelular, lasand un procent foarte modest care poate fi atribuit cresterii propriu – zise a masei musculare.

Conform studiilor medicale, aproximativ 20%- 25% din cresterea masei musculare provine din cresterea sintezei proteinelor, restul cresterilor musculare datorandu-se in mod direct proliferarii celulelor satelit din tesutul muscular. Astfel, energia (caloriile) nu reprezinta un factor cheie in diferentierea acestor celule in celule noi (musculare).

Dintre toti factorii care determina cresterea musculara, anti – catabolismul (prevenirea defalcarii proteinelor) pare cea mai relevanta, iar adaugarea testului adipos poate creste proteoliza musculara, intocmai procesul de defalcare a proteinelor. Mai mult, masa adipoasa poate modifica in mod radical balantele hormonale care sunt responsabile de controlul evolutiei proteinelor.

Cu cat lucrati mai mult si mai intens, cu atat mai bine

Pur si simplu nu este necesar sa urmati in mod standard sfaturile asa zisilor experti, care recomanda in mod uniform 10, 20 sau 30 de seturi pentru o anumita parte a corpului. De fapt, studiile au aratat faptul ca este posibil ca un muschi sa oboseasca intr-un singur set, cu conditia ca acesta sa impoziteze complet un muschi, adica sa incorporeze cat mai multe fibre musculare posibile.

Orice contractie suplimentara peste aceasta limita poate provoca ruperea microscopica. Exceptia consta in partile corpului care sunt atat de mari incat au zone distincte, precum spatele. Evident, acesta are o parte superioara, una mijlocie si una inferioara. Pieptul ar putea fi o regiune din aceasta categorie pentru ca are doua parti distincte – inferioara si superioara, fiecare cu puncte diferite de insertie.

Iulia
Pasionata de moda si sport, scriu intr-o maniera obiectiva despre tematicile de interes si incerc sa aduc un plus de personalitate acestui blog prin intermediul unor subiecte cat se poate de picante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *