Cum cumperi inteligent?

cumparaturi

In afara cazului in care nu dispui de atat de multi bani incat sa nu-ti pese pe ce ii “arunci”, probabil ai fi interesat sa iei in considerare cel putin 3 factori esentiali pentru o decizie de achizitie corecta: calitatea produsului, popularitatea brandului si review-urile clientilor. Sa le luam pe rand.

Calitatea

Ai putea intreba: dar cum ma pot convinge eu de calitatea unui produs, inainte de a-l cumpara, mai ales atunci cand cumpar online? Simplu! Tot ceea ce trebuie sa faci este sa te informezi cat mai in detaliu asupra produsului pe care urmeaza sa-l cumperi, pe forumuri, bloguri, site-uri de specialitate etc. Dar, inainte de a face asta, este foarte important sa stii si care sunt aspectele pe care trebuie sa le urmaresti. Astfel, afla ca doi dintre factorii determinanti pentru luarea unei decizii optime sunt vanzarile inregistrate si parerile clientilor.

Pentru a afla daca un produs este bine vandut, exista in majoritatea magazinelor online o optiune de filtrare a produselor care genereaza o lista ce contine produse ordonate in functie de numarul de vanzari. Astfel, cu cat un produs se afla mai sus in lista, cu atat probabilitatea ca acesta sa fie unul de calitate este mai mare. Totusi, trebuie sa manifesti o oarecare retinere sau, mai degraba, sa nu te bazezi in totalitate pe acest factor pentru ca, in cazul in care vorbim de un produs foarte ieftin, deja datele problemei se schimba. Este cert, daca te intereseaza un produs si observi ca se afla in lista celor mai vandute, pentru a te convinge de calitatea acestuia, treci la pasul urmator: parerile clientilor.

Parerile clientilor, desi luate individual sunt fara indoiala subiective, atunci cand exista o unanimitate in ceea ce priveste calitatea buna  (sau rea) a unui produs, sunt considerate a fi un factor decisiv pentru formarea unei opinii obiective despre un produs sau altul. Astfel, inainte de a lua hotararea finala, este foarte important sa afli ce spun clientii, care este parerea lor despre produsul respectiv si orice alte informatii relevante la ceea ce te intereseaza. Practic, desi au titlul de <review-uri>, opiniile personale ale clientilor ce apar pe multe magazine online, imediat dupa descrierea produslui, sunt niste informatii foarte pretioase de care ar trebui sa tii cont.

Popularitatea brandului

In linii mari, popularitatea brandului se afla deseori in stransa legatura cu numarul de vanzari. Practic, cu cat un produs este mai bine vandut, cu atat exista probabilitatea ca acel brand sa fie mai cunoscut. Cu toate acestea, nu acesta este factorul determinant care dicteaza daca un brand este popular sau nu. Practic, un producator aparut “peste noapte” poate sa scoata pe piata un produs foarte vandabil, care ii va atrage desigur o popularitate pe termen scurt, insa doar atat. Nu poate fi vorba insa de recunoasterea acestui brand ca fiind unul popular. Nu, nici pe departe. De fapt, pentru a privi corect lucrurile (in afara cazului in care nu esti un cunoscator in domeniu) atunci cand vrei sa te convingi daca un brand este popular, ar trebui sa vezi cat de recunoscut a fost acesta de-a lungul timpului. Acest lucru este mult mai important decat crezi, si asta pentru ca daca un producator era renumit in anul 1990 de exemplu, pentru fabricarea de laptopuri, iar in prezent se bucura de cel putin aceeasi popularitate, este cert ca avem de-a face cu un brand consacrat, ale carui produse sunt de calitate, ale carui produse si-au dovedit fiabilitatea in timp. Asadar, tot ceea ce ar trebui sa faci este sa faci o cercetarea cat mai amanuntita in urma careia urmaresti sa afli cat mai multe detalii despre acel producator. Pentru a face asta, poti utiliza forumurile, blogurile de nisa, site-urile de intrebari si raspunsuri etc. , dar nu in ultimul rand, pagina web a brandului.

Review-urile clientilor

Desi sunt considerate de multi ca fiind “review-uri”, parerile clientilor exprimate pe majoritatea magazinelor online nu sunt altceva decat opinii personale. Astfel, desi am spus mai devreme ca sunt importante si e bine sa le ai in vedere, nu le confunda cu review-urile propriuzise. Practic, un review in adevaratul sens al cuvantului este acela exprimat de un cunoscator in domeniu si, de cele mai multe ori, cuprinde o multitudine de informatii, detalii importante despre functionlitatile si modul de comportare a produsului in momentul utilizarii sale. De aceea, pentru a fi sigur ca te informezi corect, ia in considerarea review-urile scrise de experti, de persoane recunoscute ca avand abilitatile necesare pentru a realiza intr-un mod profesionist astfel de articole.

Asadar, cauta doar informatiile pertinente, de valoare. Cum faci asta? Relativ simplu! Foloseste motoarele de cautare (recomandat Google.ro) si, alaturi de denumirea produsului care te intereseaza, include si termenul “review”. Dupa aceea, pentru a identifica cele mai bune review-uri, incearca sa fi foarte selectiv si axeaza-te in special pe blogurile de specialitate, acele bloguri de nisa ale caror autori se bucura de o buna reputatie in domeniul in care activeaza. In acelasi timp, fereste-te de siteurile vizibil de proasta calitate, care contin informatii orientate exclusiv spre promovarea produselor, adica acele siteuri ce contin articole redactate exclusiv in scop publicitar (iti vei da rapid seama de acest gen de continut).

Iulia
Pasionata de moda si sport, scriu intr-o maniera obiectiva despre tematicile de interes si incerc sa aduc un plus de personalitate acestui blog prin intermediul unor subiecte cat se poate de picante.

Comments are closed.