Idei de Afaceri in Asigurari

afaceri

Nevoia de asigurari s-a resimtit intodeauna pentru ca oamenii in general au nevoie de certitudini. Protejarea proprietatii private este prevazuta prin sistemul juridic in tarile care se guverneaza democratic, insa proprietatea nu poate fi protejata in fata unor calamitati sau a unor evenimente neprevazute decat prin intermediul unei polite de asigurare. Prin intermediul politei de asigurare (care functioneaza ca un contract intre doua parti), companiile de asigurari preiau obligatia de a plati dsespagubiri in cazul in care riscul asigurat prin polita se produce. In schimb, asiguratul trebuie sa plateasca o anumita suma de bani periodic (prima de asigurare).

Companiile de asigurari au gasit in Romania dupa ’90 un teren propice dezvoltarii unei afaceri in acest domeniu intrucat in trecut nu existau astfel de intreprinderi. In prezent exista o multime de astfel de companii, cu capital autohton sau strain, care activeaza pe piata din Romania, evident unele dintre ele fiind jucatori cu greutate. Cu toate acestea, exista inca loc si pentru micii intreprinzatori sa isi faca loc pe aceasta piata. Una dintre metodele prin care acestia pot sa intreprinda o afacere in domeniul asigurarilor este prinfranciza asigurari.

O idee considerata din ce in ce mai atractiva de multi dintre cei care doresc sa intre in afaceri pe ramura asigurarilor este infiintarea unei francize ca broker de asigurari. Pe piata activeaza cativa brokerii de asigurari destul de puternici, care au autorizatie sa incheie polite de asigurare in numele mai multor companii de asigurari. Acestia ofera intreprinzatorilor posibilitatea de a incheia un contract de fransiza. Castigul acestor companii este ca isi pot extinde in acest mod aria de acoperire nationala, insa avantajele celor care doresc sa intre in afaceri in acest mod nu sunt nici ele de neglijat.

Printre avantajele principale ale infiintarii unei franciza se numara faptul ca vei avea clienti inca de la inceput, intrucat vei incheia polite sub numele companiei francizorului, care in general poseda un brand cunoscut pe piata. De exemplu, pentru a incheia o asigurare RCA, un client poate veni la tine pentru ca pur si simplu cunoaste brandul sub numele caruia inchei respectiva polita si are incredere. De asemenea, veti beneficia de know-how-ul unei astfel de afaceri, care este esential pentru desfasurarea eficienta a unei afaceri in acest domeniu. Iar avantajele nu se incheie aici.

Iulia
Pasionata de moda si sport, scriu intr-o maniera obiectiva despre tematicile de interes si incerc sa aduc un plus de personalitate acestui blog prin intermediul unor subiecte cat se poate de picante.

Comments are closed.